Visste du at du får raskest hjelp gjennom chatten vår?
Start chatten ved å klikke på den grønne knappen nederst til høyre på siden!

Skal du flytte? Vi har gode tilbud til deg.

Få tilbud her Få tilbud

Utvid din boligalarm

Kjøp her Kjøp her

Akkurat nå spør kundene våre om dette...

Hvordan får jeg røykvarsleren til å slutte å pipe?

De fleste av våre røykvarslere har innebygde batterier, og når de begynner å pipe er det som regel behov for en ny. Før vi kommer for å bytte røykvarsleren, vennligst prøv følgende:

1. Ta ned røykvarsleren fra takfestet. Dette bør få røykvarsleren til å bli stille. Hvis det fortsatt piper etter at du har tatt den ned, er det mest sannsynlig noe annet i boligen som piper.

2. La røykvarsleren være nedmontert i minst ett minutt. Sett deretter røykvarsleren tilbake i festet. Hvis røykvarsleren fortsatt piper, må du kontakte oss for videre tiltak. Ta kontakt med oss via chatten, så hjelper vi deg videre.

 

OBS: Når du tar røykvarsleren ut av festet, kan det være at alarmsentralen ringer på sabotasjesignalet. Sørg for å ha telefonen din tilgjengelig.

Kan jeg bytte batterier selv?

Dersom du har et av våre nyere alarmsystemer, er det enkelt å bytte batterier selv. Her ser du en oversikt over de alarmkomponentene du fritt kan bytte batterier på selv, og filmene viser hvordan du enkelt kan gjøre dette.

Hvorfor lyser varsellampen på betjeningspanelet mitt?

Hvis varsellampen på betjeningspanelet lyser, kan det ha oppstått en feil i alarmsystemet. Dette kan for eksempel skyldes et problem med batteriet eller strømforsyningen, på grunn av et problem med sensorovervåking, en feil med GSM/GPRS eller andre forstyrrelser.

Bruksanvisningen som fulgte med alarmsystemet ditt, vil gi en mer detaljert beskrivelse av hva som kan være nødvendige tiltak for å rette opp en feil. I tilfeller der bruksanvisningen ikke svarer på det du lurer på, ber vi deg ta kontakt med oss på chat.

Jeg har problemer med min Yale Doorman. Hva gjør jeg?

Yale Doorman snakker:

  • Hvis Yale Doorman gir talebeskjeder, kan dette indikere lavt batteri. Bytt batteriene så snart som mulig. Bruk 4 nye alkaliske AA-batterier av god kvalitet.
  • Se denne videoen for en veiledning på hvordan du bytter batteri: Hvordan bytte batteri på Yale Doorman.

Ingen respons fra låsen:

  • Hvis Yale Doorman ikke gir noen lyd eller lys, må batteriene sannsynligvis byttes.
  • Tips: Hvis du står på utsiden og ikke kommer inn, kan du koble et 9V batteri til kontaktene på utsiden av låsen for å gi nok strøm til å åpne døren og deretter bytte batteriene på innsiden.

Får ikke låst Yale Doorman:

Feil ved montering:

  • Hvis problemet gjelder monteringen av låsen, kan du kontakte vår kundeservice på tlf. 915 03033 eller via chat for hjelp.

Feil i selve låsen:

  • Hvis problemet ligger i selve dørlåsen Yale Doorman og ikke løses ved batteribytte eller andre enkle tiltak, kan du kontakte Yale Support eller forhandleren hvor du kjøpte Yale Doorman.
  • Merk: Kunder som har fått montert Yale Doorman av Sector Alarm, skal kontakte vår kundeservice for videre assistanse.
Jeg skal pusse opp. Er det noe jeg bør tenke på?

Når du skal pusse opp er det viktig at du tar kontakt med Sector Alarm i god tid før du faktisk starter arbeidet. Kontakt oss om din oppussing her på chat.

 

Så fort man demonterer en komponent som tilhører alarmen, sendes et sabotasjesignal til vår alarmstasjon. Dette vil av deg som kunde oppleves som et vanlig alarmsignal med sirene. For å sikre rett aksjon fra vår alarmstasjon, i praksis unngå at en vekter rykker ut til deg, er det viktig for oss å ha informasjon om din planlagte oppussing. Merk at dersom man demonterer komponenter selv, gjelder ikke produktgarantien.

Hvordan knytter jeg alarmsystemet til appen?

På Mine Sider kan du knytte et eller flere alarmsystemer til applikasjonen. Klikk på "Mine alarmsystemer" i menyen til venstre, og klikk deretter på "Legge til nytt alarmsystem".

Alle spørsmål & svar Alle spørsmål & svar
Chat med oss
Chat med oss

Gjør det enkelt og klikk på "Chat med oss" nederst til høyre på denne siden for å snakke med oss.

Snakk med oss på Facebook
Facebook Messenger

Du kan også komme i kontakt med oss på Facebook Messenger.

Personvernerklæring for bruk av Facebook Messenger.

Spesialtilbud på alarm til deg som er på flyttefot

På flyttefot? Vi har spesialtilbud til deg!

Planlegger du å flytte? Om du er eksisterende kunde, kan du bare la ditt eksisterende alarmanlegg bli igjen i boligen som du flytter fra, og vi vil kostnadsfritt installere et splitter nytt anlegg på din nye adresse.

Flytter du inn i en bolig med Sector Alarm allerede installert? Da har vi et veldig godt overtakelsestilbud til deg. 

Få tilbud på gratis installasjon av nytt alarmanlegg.

Ta med deg et godt tilbud fra vår partner Tryg.

La det gamle anlegget stå igjen, kostnadsfritt i din gamle bolig.

Hold et smart øye på hytta med hyttealarm

Hold et smart øye på hytta

Har du hytte du ønsker å beskytte mot brann, innbrudd eller vannlekkasje? Hold et smart øye på hytta med overvåkningskameraer. Oppdag innbruddsforsøk, røyk, brann og vannlekkasjer og varm opp hytta før du kommer. 

Du kan også la gjester få trygg adgang med vår nøkkelboks, eller integrer den smarte digitale dørlåsen, Yale Doorman.

Rabattert hyttealarm (kun for eksisterende kunder)

Operatørene på vår døgnåpne alarmstasjon reagerer umiddelbart og koordinerer utrykning med nødetatene.

Vi tilbyr gratis utrykning og sikkerhetssjekker fra lokale sikkerhetseksperter.

Verv en venn og spar 1200 kr

Har du en venn du ønsker å beskytte mot brann, innbrudd eller andre uforutsette hendelser? Hvis du verver en venn vil både du og din venn spare penger. 

Du sparer 1200 kr per venn du verver.

Din venn får grunnpakken med fri installasjon. I tillegg gis det 50 kroner avslag på månedsprisen i ett år, som tilsvarer en besparelse på 600 kroner.

Det forekommer ingen kjøpsforpliktelse ved verving.

Verv en venn og spar 1200 kr

Har du fremdeles spørsmål?

Sector Alarm AS | Postboks 113 Grefsen | Vitaminveien 1A, 0409 Oslo