Sector Alarm Domonial

Her finner du det du trenger til ditt system, Sector Alarm Domonial. Denne produktserien ble montert frem til og med Januar 2019 og kommer fra leverandøren Honeywell.

alarm

Sector Alarm Domonial

Her finner du det du trenger til ditt system, Sector Alarm Domonial. Denne produktserien ble montert frem til og med Januar 2019 og kommer fra leverandøren Honeywell.

Livstidsgaranti og funksjonsgaranti Kostnadsfri teknisk ettersyn og utskiftning av komponenter ved feil.
Brukervennlig Du kan enkelt styre alarmen din på betjeningspanelet, med fjernkontroll og nøkkelbrikker.
Overvåking 24/7 Våre avanserte sensorer oppdager innbruddsforsøk, røyk og brann i en tidlig fase, som umiddelbart bekreftes via kameraer koblet til vår alarmstasjon.
Beskyttelse også mot brann Brannalarmen vår er alltid aktiv og tilkoblet alarmstasjonen, også når boligalarmen er skrudd av.
Tilpasses deg og dine behov Du kan oppgradere alarmsystemet når som helst. Legg til smarthjem-enheter etter behov.
Systemsjekk Funksjonaliteten til alarmenhetene sjekkes over 100 ganger i døgnet.

Ofte stilte spørsmål

Kan jeg bytte batterier selv?

Dersom du har et av våre nyere alarmsystemer, er det enkelt å bytte batterier selv. Her ser du en oversikt over de alarmkomponentene du fritt kan bytte batterier på selv, og filmene viser hvordan du enkelt kan gjøre dette.

Dersom du ønsker mer informasjon kan du lese mer om hvordan bytte batterier her.

Hvordan utfører jeg en test av alarmsystemet mitt?

Vi anbefaler at du tester alarmsystemet en gang i blant for å kontrollere at at overføringen til alarmstasjonen fungerer.

Vær oppmerksom på at du må være tilgengelig på telefonen.

  1. Koble til alarmsystemet og gå ut av huset.
  2. Vent utenfor (minst 3 minutter) slik at alarmsystemet kan aktiveres riktig.
  3. Gå inn uten å frakoble alarmen. Den vil sette i gang. Flytt deg foran områdene i huset du trenger å teste. Du kan lukke dører og vinduer slik at signalet fra magnetikken også blir testet.
  4. Vent i 30 sekunder før du frakobler alarmen. Vær forsiktig med lydnivået da sirenen utløses veldig høyt.
  5. Alarmstasjonen vil kontakte deg. De vil be deg om det hemmelige passordet, slik at vi kan identifisere deg riktig.

Hvis du ikke har hørt fra oss innen fem minutter, kan du kontakte oss via chat.

Hva gjør jeg hvis jeg vil ha service på alarmsystemet mitt?

Kundeservice kan utføre en fullstendig diagnosetest på alarmsystemet ditt. Denne testen vil inkludere kontroll av tilkobling og frakobling av funksjonaliteten på alarmen. Kontrollerer signalene fra betjeningspanelet og sjekker alarmen for eventuelle feil med sensorer. Hvis det oppdages feil som krever et besøk på stedet, vil kundeservice avtale en service med deg.

Hva skjer med alarmen ved strømbrudd?

Ved strømbrudd vil alarmens innebygde batteri ta over og alarmen vil fremdeles fungere. Du behøver derfor ikke bekymre deg for at alarmen slutter å virke. Alarmstasjonen vil kontakte deg dersom det er strømbrudd i lang tid. 

Du kan også aktivere varsler om elektriske problemer i Sector Alarm Appen, under innstillinger. Les mer om Sector Alarm App her.

Hvem kan se bildene tatt av bevegelsesdetektoren med kamera?

Sector Alarm vil beskytte personvernet ditt. Alarmstasjonen vil kun ha tilgang til bildene tatt av bevegelsesdetektoren hvis alarmen utløses. Hvis alarmen ikke er aktivert, eller det ikke er noe alarmsignal, tar ikke bevegelsesdetektoren bilder.

Bildene vil kun brukes som hjelp til å kunne evaluere og bestemme årsaken til at alarmen ble utløst.


Det er bare sikkerhetsoperatørene ved alarmstasjonen som har tilgang til de mottatte bildene.

Jeg vil gjerne vite hvordan jeg bruker betjeningspanelet.

Våre bruksanvisninger finner du her.

Hvis du fortsatt trenger hjelp etter å ha konsultert bruksanvisningen, hjelper kundeservice deg gjerne på chatten.

Jeg skal pusse opp. Er det noe jeg bør tenke på?

Når du skal pusse opp er det viktig at du tar kontakt med Sector Alarm i god tid før du faktisk starter arbeidet. 

Så fort man demonterer en komponent som tilhører alarmen, sendes et sabotasjesignal til vår alarmstasjon. Dette vil av deg som kunde oppleves som et vanlig alarmsignal med sirene. For å sikre rett aksjon fra vår alarmstasjon, i praksis unngå at en vekter rykker ut til deg, er det viktig for oss å ha informasjon om din planlagte oppussing. Merk at dersom man demonterer komponenter selv, gjelder ikke produktgarantien.

Kan jeg ha alarm selv om jeg har husdyr?

Ja, du kan ha boligalarm når du har husdyr. Om du har husdyr under 18 kg er det tilstrekkelig å tilpasse bevegelsesdetektorene til dette. På de nyeste alarmtypene kan en slik husdyrtilpasning gjøres kostnadsfritt via fjernprogrammering fra vår tekniske avdeling. Ved eldre alarmsystemer må bevegelsesdetektorene byttes ut til husdyrvennlige detektorer.

Kontakt gjerne kundeservice på chat for mer informasjon om husdyrtilpasning og skallsikring.

Hvorfor tok ikke alarmstasjonen kontakt med meg da alarmen min ble utløst?

Når alarmen din utløses, vil du motta beskjed fra alarmstasjonen vår via telefon eller SMS. Hvis dette ikke skjer, kan det være forskjellige grunner til at alarmsystemet ikke har sendt et signal til alarmstasjonen.


Hvis dette er tilfelle, kan du kontakte oss via vår chat.

Hvorfor lyser varsellampen på betjeningspanelet mitt?

Hvis varsellampen på betjeningspanelet lyser, kan det ha oppstått en feil i alarmsystemet. Dette kan for eksempel skyldes et problem med batteriet eller strømforsyningen, på grunn av et problem med sensorovervåking, en feil med GSM/GPRS eller andre forstyrrelser.

Bruksanvisningen som fulgte med alarmsystemet ditt, vil gi en mer detaljert beskrivelse av hva som kan være nødvendige tiltak for å rette opp en feil. I tilfeller der bruksanvisningen ikke svarer på det du lurer på, ber vi deg ta kontakt med oss på chat.

Er jeg selv ansvarlig for å kontrollere alarmsystemet mitt?

Hvis du foretar noen form for endring av telefonisystemet, må du informere Sector Alarm om dette og teste alarmsystemet ditt.

Før du skal ut på reise, kan det være betryggende å teste alarmen. Dette bør gjøres i god tid før avreise slik at vi kan utbedre eventuelle feil.

Alle kunder er forøvrig ansvarlig for å teste alarmen jevnlig, gjerne en gang i kvartalet. Dette gjøres enkelt ved å utløse alarmen og vente på oppringing fra alarmstasjonen.

NB! Test aldri panikkalarmen.

Hva gjør jeg hvis jeg har batterifeil?

Når du har feilsøkt alarmsystemet ditt og kommet frem til at det er lav batterispenning, vil vi at du kontakter oss for å bestille en batteriservice.

Batterier anses som forbruksmateriell og omfattes derfor ikke av produktgarantien. Ved bestilt service kommer en kostnad i henhold til Sector Alarms prisliste i tillegg, pt. kr 895,-.


Se hvordan du bytter batterier her. 

Kan jeg ha alarmen på mens jeg er hjemme?

Ja, alarmen kan tilpasses slik at kun visse soner er aktive når du er hjemme. Har du for eksempel soverom i 2. etasje, kan sensorene i 1. etasje aktiveres om natten, sammen med sensorer på dører og vinduer. Dette omtales gjerne som delsikring eller nattsikring. Skallsikring – sikring av boligens ytterkanter, som dører og vinduer – gjør at du og din familie kan bevege dere fritt i boligen mens alarmen er på. 

Hvis du vil ha mer informasjon om dette, kan du kontakte oss på chat.

Møter alarmen kravene til FG, TEK10 og andre gjeldende forskrifter?

Sector Alarm som selskap, våre montører, vår alarmstasjon og våre produkter er alle FG godkjent. Videre støtter våre produkter, satt opp i tråd med kravene i FG og/eller forskrifter/TEK 10, de krav som er satt av Forsikringsselskapenes godkjenningsnemd (FG) og eller myndighetene.

 

Sector Alarm minner om at alle boliger er forskjellig og at det av den grunn vil være vår installatør som gir råd for å montere alarm som er innenfor kravene. Det vil allikevel alltid være boligeier som har det formelle ansvaret for hvilken løsning for deteksjon av brann, og innbrudd, som velges i egen bolig. Våre montører er godt utdannet for å installere i tråd med gjeldene krav, men dette utelater ikke den undersøkelsesplikt man har til sikring i egen bolig.

Er det fare for skadelig stråling?

Nei, alarmen sender på vanlige radiobølger (smalbånd FM). Sendetid per dag er 4 minutter, dette pga at komponentene sender til sentralen lokalt i huset for å sjekke at alt er ok, dette er et krav så lenge systemet er trådløst. GSM-senderen ”stråler” som en vanlig mobiltelefon 30 sekunder per døgn, den er ellers passiv.

Hva er skallsikring?

Skallsikring betyr å sikre hjemmets ytterkanter, altså «skallet», som dører og vinduer. Dette gjøres ved hjelp av magnetkontakter. Skallsikring gjør det enkelt for deg å ha på alarmen også når du er hjemme og sikrer at du og din familie kan sove trygt om natten. Dette er også løsningen for deg som har husdyr over 18 kilo. Både du og dine husdyr kan gå fritt i boligen mens magnetkontaktene sikrer boligens skall.

 

Ta kontakt med kundeservice for mer informasjon om skallsikring.

Hvordan får jeg røykvarsleren til å slutte å pipe?

De fleste av våre røykvarslere har innebygde batterier, og når de begynner å pipe er det som regel behov for en ny. Før vi kommer for å bytte røykvarsleren, vennligst prøv følgende:

1. Ta ned røykvarsleren fra takfestet. Dette bør få røykvarsleren til å bli stille. Hvis det fortsatt piper etter at du har tatt den ned, er det mest sannsynlig noe annet i boligen som piper.

2. La røykvarsleren være nedmontert i minst ett minutt. Sett deretter røykvarsleren tilbake i festet. Hvis røykvarsleren fortsatt piper, må du kontakte oss for videre tiltak. Ta kontakt med oss via chatten, så hjelper vi deg videre.

 

OBS: Når du tar røykvarsleren ut av festet, kan det være at alarmsentralen ringer på sabotasjesignalet. Sørg for å ha telefonen din tilgjengelig.